Sorozatunkban rövid interjúk keretében szeretnénk bemutatni kollégáinkat. Hiszünk benne, hogy minden, a Budai Gasztroenterológiai Központban dolgozó munkatársunk egyedi értéket tesz hozzá a munkánkhoz és emberi értékekkel gazdagítja nemcsak csapatunkat, de a betegeink életét is. Bemutatjuk Kondor Nikolett recepciós kolléganőnket!
Niki, milyen feladatkörben dolgozol a Budai Gasztroenterológiai Központban?
Recepciósként kezdtem, jelenleg pedig vezető recepció-helyettes pozícióban dolgozom.
Hol dolgoztál korábban és miért választottad ezt a pályát?
Korábban a Szent Imre Kórház szülészet-nőgyógyászati osztályán dolgoztam, adminisztratív munkát végeztem. Egy véletlen folytán kerültem a kórházba – még az egyetemi tanulmányaim alatt – azonban nagyon örülök, hogy így alakult. Ott ismertem meg Szőnyi Mihály doktor urat is, aki mesélt az akkor induló rendelőről. Egyből megtetszett az az értékrend, amit a rendelő képvisel, így nem sokkal később már az itteni recepciós pultban fogadtam a pácienseket.
Milyen hangulatot szeretnétek megteremteni a betegek számára a megérkezéskor?
Nagyon szeretnénk, hogy egy pozitív képet kapjanak a páciensek már a megérkezés pillanatában. Egy orvosi rendelőbe az ember mindig picit idegesebben, izgatottabban megy, így igyekszünk ezt a feszültséget feloldani.
Hogyan segítitek a munkatársak egymással és a betegekkel történő kapcsolattartását?
Szerencsére eléggé összetett a munkánk. Egyik fő feladatunk, hogy a gasztroenterológus orvosainkat összekössük az aneszteziológusokkal, asszisztensekkel és mindenről időben tájékoztassuk betegeinket.
Van olyan vizsgálat, amit ti irányítotok?
Igen, a hidrogén kilégzéses vizsgálatot mi végezzük. Ebből a tesztből három is van: laktulóz, laktóz és fruktóz.
A rendelőbe érkezők veletek, a recepción dolgozó kollégákkal találkoznak először. Milyen felelősség ez?
Nagy felelősség, mert az első benyomásuk rólunk fog kialakulni, hiszen velünk lépnek közvetlenül kapcsolatba, ahogy megérkeznek. Ugyanakkor élvezem is, hogy mi vagyunk azok, akik először találkozhatnak a páciensekkel.
Mit gondolsz, más egészségügyi központokhoz képest miben nyújt mást vagy többet a Budai Gasztroenterológiai Központ?
Szerintem nagyon páciensközpontú centrum vagyunk, úgy gondolom különösen szoros nálunk az orvos-beteg kapcsolat.
Végül, kérlek, mesélj egy olyan helyzetet a mindennapjaitokból, ami emlékezetes!
Ami először eszembe jut, az nem egy konkrét eset. Sokszor előfordul, hogy telefonos egyeztetést követően jön hozzánk valaki konzultációra és név szerint keresnek minket, mert annyira személyesre sikerült az első beszélgetés, amikor az időpontot egyeztettük. Többször előfordul, hogy a pácienseink egy apró kedvességgel fejezik ki hálájukat a személyre szabott segítségért és a pozitív hozzáállásért, ez mindig nagyon jól esik.